کارت ویزیت اینترنتی

اقتصاد

۲۸ فروردین ۱۴۰۲
کارت ویزیت اینترنتی

کارت ویزیت اینترنتی

زندگی های دیجیتالی امروزه، باعث خلق نیازهای جدید و زیادی گشته است، و برای رفع این نیاز ها باید متقابلا امکانات مرتبط را فراهم ساخت. حتما  تا بحال درباره کارت ویزیت کاغذی و مزایای آن، چیز هایی شنیده‌اید، یا در کسب و کار و تجارت خود از آن استفاده کرده‌اید.
 وظیفه اصلی کارت ویزیت، معرفی و توضیح اطلاعات کاری شما برای مشتریان می‌باشد. توجه داشته باشید که، میزان موجودی اطلاعات در کارت ویزیت، بسیار محدود است، وما نمی‌توانیم تمامی اطلاعات خود را در آن قرار دهیم. تفاوت کارت های ویزیتی فعلی در طراحی و نوع کاغذ آنهاست، ولی ما با مشکل بزرگتری از قبیل عدم مراقبت و نگهداری صحیح و ارائه مداوم کارت های ویزیت به مشتریان  مواجه هستیم، زیرا چنانچه ماهیت و اطلاعات یک کارت تغییر کند، بقیه آنها نیز فاقد ارزش شده و نیاز به تعویض دارند. لازم به ذکر است برای حذف و کاهش مشکلات فوق کارت ویزیت اینترنتی یا انلاین را جایگزین نمونه مشابه کاغذی کنیم. کارت ویزیت آنلاین در حقیقت لینک های اینترنتی هستند که دارای اطلاعات کسب و کار شما می‌باشند. ما می‌توانیم لینک مورد نظر( کارت ویزیت اینترنتی) را از راه های مختلف از قبیل؛ پیامک، پست الکترونیک و حتی شبکه های اجتماعی برای دیگران ارسال کنیم و اطلاعاتی مثل:  آدرس و لوکیشن ها، جزئیات محصولات و اطلاعات محرمانه خود مثل: اطلاعات بانکی را در اختیار دیگران قرار دهیم. کارت ویزیت اینترنتی همیشه در دسترس شماست و ساخت آن  نیازمند استفاده از شماره تماس تان می‌باشد.

 

مزایا و معایب کارت ویزیت اینترنتی

تمامی محصولات با توجه به نیاز افراد تولید و نسبت به طرز استفاده شان شامل معایب و مزایا می‌باشند‌. در زیر به نمونه هایی از معایب و مزایای کارت ویزیت اینترنتی می‌پردازیم.

 

مزایا کارت ویزیت الکترونیکی

_آسان بودن اشتراک گذاری آن با دیگران و وجود راه های ارتباطی زیاد مثل پیامک، ایمیل و پیام رسان های مجازی و…
_ امکان اضافه کردن مواردی همچون: فرم ثبت نام و یا لیست نظر سنجی و… در نتیجه کمک به تبلیغات موثر در زمینه فروش بیشتر و جذب بهتر مشتری
_امکان ذخیره سازی اطلاعات تماس و یا سایر اطلاعات حساب های کاربری در یکجا. علاوه بر این امکان ویرایش اطلاعات و بروزرسانی آنها نیز وجود دارد.

_امکان اسکن کارت ویزیت توسط برخی برنامه ها و تبدیل آن به متن دیجیتالی موجب میشود تا به نحو احسن، تماس های خود را مدیریت کنید.
_دسترسی بعضی برنامه های کارت دیجیتال، امکان لینک شدن و اتصال، کارت ویزیت و تقویم را فراهم آورده است. در نتیجه می‌توانید با ایجاد آلارم ها، بر روی فعالیت های، نظارت بیشتری داشته باشید.
اهمیت فوق العاده کارت ویزیت اینترنتی، برای آیندگان تحت عنوان سازگاری آنها با طبیعت وعدم استفاده از کاغذ در تولید انها.

 

معایب کارت ویزیت دیجیتال

_عدم استفاده و دسترسی عموم مردم، به کارت ویزیت دیجیتالی و یا ناآگاهی فرستنده و گیرنده، در برخورد با اطلاعات دریافتی و پاسخگویی صحیح به آنها.
•  استفاده از کارت های ویزیت دیجیتالی، نیازمند شماره تماس فرد یا صاحب کسب و کار است.
_گاهی دراستفاده از کارت ویزیت، دچار مشکل می‌شوید. لذا قبل از تهیه آن تحقیق و‌ پرس و جو کرده و ‌نظرات و پیشنهادات، سایرکاربران را بررسی کنید، و از معتبر بودن محصول مطمئن شوید.

_میزان یادگیری در افراد مختلف، متفاوت است. برخی برنامه های کارت دیجیتال، فاقد کاربر راهنما هستند، و گاها برای استفاده از آنها دچار مشکل می‌شویم.

انواع کارت ویزیت دیجیتال

کارت ویزیت دیجیتال، شامل دو دسته کارت های ویزیت CRM  و USSD   می‌باشند. نوع  CRM آن، مرتبط با مخابرات و در حوزه استفاده از پیامک، کاربرد دارد، و نوع دیگر کارت های ویزیت دیجیتالی USSD است.
برای استفاده از کارت ویزیت CRM   باید، کد مخصوص با کسب و‌کار مورد نظر را، به صورت پیامک ارسال کنید. در نتیجه اطلاعات کلی؛ اعم از شماره تماس، آدرس محل کار و خدمات آنها برای شما ارسال میشود. یکی از بهترین فواید آن، دسترسی به شماره تماس مشتری است، و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات در آن واحد، قادر به حذف و تغییر اطلاعات می‌باشیم. در صورتی که برای ویرایش اطلاعات در کارت های کاغذی، نیازمند تعویض کارت ویزیت هستیم. استفاده از کارت ویزیت USSD  با شماره گیری * عدد#  فعال می‌شود. لذا درصورتی که مشتریان، کد مخصوص را اینگونه شماره گیری و استفاده کنند، تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را، دریافت خواهند‌ کرد.‌ در این روش نیز شماره تماس مشتری، در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت و ارتباط همچنان حفظ می‌شود.

 

جمع بندی

یکی از اساسی ترین و ‌مهمترین اهداف کارت ویزیت اینترنتی، ایجاد ارتباط با مراجعه کننده، یا به عبارتی مشتری است. در صورتی که آنها به شما مراجعه کنند، دسترسی شما به شماره تماس آنها افزایش یافته وارتباط تان حذف می‌شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *